lingontid

Jag tycker lingonen är för omogna. Mannen tycker man ska passa på när det inte regnar. Han fick ihop en liter som jag rensat och som jag ska göra rårörd lingonsylt av.

       
Lingonen luras. Dom är röda och fina på översidan och som här,  omogna på undersidan.



Ljungen börjar blomma.


Har varit till gymmet  också - Lerums sportcentrum . Det är faktiskt 6 km tor, skrev fel i förra inlägget. Det känns riktigt bra att vara helt slut när jag cyklat uppför alla backarna. Träffade en kollega och berättade att jag sagt upp mig. Han tyckte det var tråkigt och för mig roligt att höra. Det är fö ett jättebra gym med duktiga instruktörer som alltid finns tillhands.



Kommentarer
Postat av: Carina

Ja, man ska nog vänta lite till för att plocka lingonen så de är helt mogna. Däremot finns det ju hur mycket blåbär som helst att plocka nu, iaf i de skogar jag vandrar i. Nog har det blivit nån liter man plockat och ätit upp. :)

2007-08-05 @ 08:15:16
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Maria

På promenad i helgen hos min bror fanns det fantastiskt mycket lingon och blåbär. Här där just jag bor tycker jag inte att det finns så mycket blåbär tyvärr.

2007-08-05 @ 22:37:34
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag har tränat där på Lerums sportscentrum kanske två gånger och det verkar vara ett bra ställe.

2007-08-06 @ 14:23:17
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0