fredag

Efter en god middag med italienska köttbullar, tomatsås, pasta, en god sallad och ett glas vin känns det att helgen har börjat. Mannen kom hem efter att ha jobbat i tre dygn.
Själv har jag jobbat hela veckan förutom idag då det var studiedag och då behöver inte jag vara med längre: )
Jag har vikarierat i andra klasser och det är alltid spännande att få lära känna och vara med elever som är nya på skolan. Jobbet blir mycket varierat. Jag har badat i Vattenpalatset, haft syslöjd, träslöjd, hemkunskap och jobbat i klassrummet, allt med olika elever.

image250


Igår eftermiddag hämtade jag "mina" flickor som vanligt på fritids och dagis. Det är så roligt nu när dom verkligen har "landat" hos mig. Jag hade dom också hela förmiddan idag och vi hann med massor. Regnet öste ner och jag hade tidigare lovat att dom skulle få se på film en dag då det regnar. Det var naturligtvis ingenting dom hade glömt. Det blev Tarzan. Vi hann göra massor. "Pärla" halsband, vi fikade och höjdpunkten blev nog när jag tog fram en stor korg med Barbiedockor och massor med tillbehör.


Dom hann också med att göra var sitt kort till mamma och farmor som fick ett halsband respektive armband.
Pappa kom och hämtade och hade med sig en underbar bukett till mig. Jag blir så bortskämd och uppskattad vilket naturligtvis känns så bra i hjärteroten.
image242

När vi pysslade barnen och jag gjorde jag rosor. Ett tips från Marie.





image245image246image247image248image249



Imorron ska jag till image244 tilsammans med
en kollega. Det ska bli så himla roligt och gissa om jag är köpsugen. Tror faktiskt jag ska köpa en Cuttlebug om det går att få tag i en. Jag har en lång lista med saker jag "behöver".

Ha en go fredag!



Kommentarer
Postat av: Mia

Vad skönt att känna att du är uppskattad! Det är du värd, tycker jag det låter som...det är inte många som skulle göra så mycket för och med barnen!
Hoppas du hittar allt du behöver (och inte behöver) på mässan... :-))

2007-09-15 @ 08:33:34
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Lily

Så fina dina rosor blev! Jag ska sätta igång med produktionen igen då jag ska på bröllop nästa helg. Ska göra ett kort med rosorna. :-)
Hoppas mässan blir alldeles alldeles underbar!

2007-09-15 @ 09:40:41
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Chrissie

Vilken härlig blombukett! Tack för dina snälla ord om mina bilder. Tog ett tag innan jag läste din kommentar då jag numera uppdaterar bloggen vardagssnack ist för fredagssnack.
Trevlig lördag!

2007-09-15 @ 11:27:21
URL: http://vardagssnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0