påskkäring

Jag håller på och röjer i en skrubb med allsköns bråte. Det finns bl a massor med grejer som tillhör döttrarna och nästa gång dom kommer hem måste dom sortera, slänga och behålla. Det finns inga möjligheter att man kan spara på allt.
Jag hittade i alla fall den här käringen som jag gjorde för många år sedan då jag jobbade i en lågstadieskola. Hon är gjord av ett par gamla strumbyxor. Jag minns att det var väldigt roligt att göra den men jag kan inte bestämma mig för om jag ska behålla eller slänga. Hon är ca 40 cm så det är ingen liten käring.

Hur har ni det i förråden? Välsorterat och städat eller är ni ekorrar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj Maria...jag slänger alldeles för mycket! Sen saknar jag det... L

Men den där kärringen skulle jag nog behålla :-)

2009-01-29 @ 16:12:31
Postat av: Mia

Det var bara jag som var inne och skrev....

2009-01-29 @ 16:17:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

..då vet jag vad som väntar mig när jag kommer imorrn då :)



/andy pandy

2009-01-29 @ 22:19:39
Postat av: Mia

Godmorron Maria...ja du har bog rätt, det är svårt att vara lugn och snäll i alla situationer, ibland måste det ut! Men jag var inte oförskämd mot honom..

2009-01-30 @ 06:40:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: DesignAnnique

Vilken härlig kärring!



Jag tillhör de som har alldeles för mycket i skåp och lådor. Men idag är jag hemma med sjukt barn (som helst tittar på TV just nu) så då passar jag på att ösa ut allt ur mitt ena sorgebarn, en garderob här på ovanvåningen som jag (nåja, VI faktiskt - allt är inte mitt! :)) fyllt med allsköns bråte. Men nu är det en stor scoutloppis på gång i Malmö så jag passar på att rensa ut och ska skänka bort en hel del överblivet. Skönt!

2009-02-02 @ 14:38:21
URL: http://designannique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0