röda pannkakor


Igår kväll hade jag förmånen att vara tillsammans med tjejerna hela kvällen. Min plan var spagetti och köttfärssås men då jag informerades om att en dagiskompis hade med sig gröna pannkakor på utflykten så valdes köttfärssåsen lätt bort mot att få göra röda pannkakor. Nu blev det kanske mer rosa än rött av den röda karamellfärgen. Sofie var en hejare på att steka pannkakor och Viktoria hjälpte till att vispa smeten. Att pannkakorna blev jäääätttttegooooda är det väl ingen som ifrågasätter.

KraM

Kommentarer
Postat av: Merete

Åhh vad ni måste ha haft kul!

Är barnen glada är föräldrarna glada :o)

KraMerete

2009-06-05 @ 14:59:08
Postat av: Malin B

Wow! Så häftiga! =)

Att göra maten själv gör den ju bara godare så när det är något så här speciellt. Skoj.

Inget man säger nej till menar jag, även om man är i en övningsperiod. ;)

2009-06-05 @ 17:56:40
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maria Berg

Dom ser lite läskiga ut måste jag säga.

Skönt att du kan slappna av och ta det lugnt, det tog många år för mig att lära mig det och nu kan jag i alla fall lite, härligt at du ställer upp som barnvakt.



Om dina aklejor nu är borta påminn mig om ett tag så skall jag ut och plocka lite frö till dig,

/MB

2009-06-05 @ 19:33:42
URL: http://alltkangronska.blogspot.com/
Postat av: CharlieDK

To dygtige piger du har haft i køkkenet den dag. Er sikker på det var gode pandekager.

2009-06-06 @ 22:21:08
URL: http://www.hjemmehoscharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0