lördag

Dagen inleddes med ett besök hos Pappersbiten som idag öppnade i ny fräsch lokal på Nygatan i Alingsås. Det var så jättefint. Folk  strömmade till fastän jag var där redan vid öppningsdags. Butiken ligger nu mer centralt och det blir ännu lättare att slinka in för både mig och andra. Stort lycka till Sanna.

image547
Resten av dagen har jag varit ute och städat "Kuben", vårt uterum, och vi började tvätta däcket, vilket hundgöra. Först tvättade jag med såpa. Sedan testade jag en kakelfogtvätt som stått i skåpet jättelänge oanvänd. Den funkade jättebra. Löste smutsen på träet direkt. Gjorde slut på den flaskan. Kommer ihåg att den var dyr så det är inget bra alternativ om man ser till ekonomin. Testade också sand. Min man är gammal flottist och i hans ungdom då han tjänstgjorde på segelfartygen Gladan och Falken skurade man däcken med sand. Vår undulat fick bidra med sand. Jag kan inte säga att det var mindre effektivt än något annat men summan av kardemumma blev att det spelar ingen roll vilket metod jag använder, det är skurborste och muskelkraft som behövs till alla metoderna och det kommer jag nog att känna av i morron.

Har du en bra metod att tvätta trädäck med?

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Maria, i början av veckan hade jag flera förkylda kollegor. Antagligen har jag blivit smittad av dem.
Jasså, Pappersbiten har bytt lokal?! Ligger den bland övriga butiker?

2008-05-04 @ 08:28:18
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Mia

Du har nog hittat det mest effektiva sättet, borsten och muskelkraften! ;-)
Högtryckstvätt kanske???

2008-05-04 @ 09:09:30
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Det är nog bara att gno finns inga mirakel..vad fint du har det. Nu är det så härligt ute.

2008-05-05 @ 19:38:47
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0