halt


Det har varit såphalt här idag. Många avåkningar och framför allt många som ramlat då trottoarerna inte sandades förrän fram på förmiddan. Jag körde jättesakta och det skulle inte har varit dumt med spikskor.



Jag kom till KTS - korttidstillsyn för särskolans barn, alltså fritids - kl 7 i morse för att vicka. Jag blev bokad före jul men det hade inte gått fram till fritidspersonalen så dom visste inte att jag skulle komma och därför kom också en ordinarie personal. Jag blev alltså överflödig och beslöt att åka hem igen. Det gjorde ingenting. Jag åkte och köpte färska frallor, åkte hem och gjorde frukost till mig  och käre maken.

Julen åkte ut idag och det är lika skönt varje år. Jag gjorde också fågelmat av cocosfett nötter och bröd. Jag hade velat ha solrosfrön i också men jag tog det jag hade hemma. I morgon ska jag ta bilder och visa er.

Är julen ute hos dig? Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Mia

Typiskt, jag som slängde i solroskärnorna i matbrödet jag bakade...hade inte en tanke på småfåglarna då..men det andra har jag, så jag ser fram emot att se hur du gör! L

2009-01-07 @ 20:58:39
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anita/AniLi

Ja oj va halt det var! Det tog mig 30 minuter att komma till jobbet istället för de vanliga 7 minuterna.

Ännu har jag julen kvar, inte tomtarna, men granen är så fin så den får stanna ett litet tag till!

Kram

2009-01-09 @ 21:42:41
URL: http://anilisblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0