lite av varje

I morse hämtade jag min äldsta dotter och hennes kompis Adam på Göteborg City Airport - Säve som vi säger. Som vanligt glömde jag kolla om flyget skulle komma i tid och fick därför vänta en timme. För att inte sitta sysslolös köpte jag en pocket. Camilla Läckbergs Predikanten. Har ni läst någon Läckberg?
Då flyget var försenat fick vi köra direkt till dotterns tandläkare - hon går fortfarande till tandläkare här efter 7 år i London -  och jag tog med Adam för att handla mat. Han gillade scannern och kände sig därför lite mer delaktig i handlandet.
Efter lunch vilade sig ungdomarna - dom somnade - eftersom dom varit uppe sedan halv 5.

Under tiden dom sov gick jag och plockade lite svamp.
Det blev inte så många. Jag tycker det är mest roligt att leta efter dom.
.               - Ett klick på bilderna och dom blir större -

Jag tycker bara att det är så tråkigt att "min" skog ser ut så här nu.
Det är efter Gudrun, Per och röjning.


Det var fruktansvärt klibbigt och varmt hela dagen och jag tyckte det var värre i skogen. Väntade på åskan som såg ut att vara på väg men den kom aldrig. Trodde inte jag skulle säga att det skulle vara skönt med en regnskur, den här sommaren.

Lagade köttbullar till middag. Det har blivit en tradition att göra det när dottern kommer hem.
Dom flesta av hennes vänner som varit med henne till Sverige har hört talas om svenska köttbullar och ALLA tycker att det är gott.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig helg!

2007-08-10 @ 11:44:52
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Junitjej

Maria, jag hoppas verkligen att regnet har upphört när ni ska grilla ikväll. Ha en trevlig fredagskväll!

2007-08-10 @ 18:20:28
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Maria

Tack! Det regnade liiite och vi har ett uterum så vi åt "inne".

2007-08-10 @ 20:28:36
URL: http://kramaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0