bloggcandy x 2

Hos Yoli finns den här godispåsen.

I en påse hos Annes scrapperi hittar ni detta godis.

några till

En annan variant av 3.

Favorit i repris.

Den här har jag liftat för jag tycker den är så fin. Tyvärr kommer jag inte ihåg vem som gjort den.

Tekniken här och på kortet under har jag lärt mig av Inola och Inkywings.

Den söta dopklänningen hade Marie/Lily gjort och den går bara inte att motstå.

klickbar!

På onsdag åker jag till Irland så det här får bli sista inlägget på ett tag.

Ha det så gott!

kuvert

Vi hade med oss en minnesgåva till barnen vi besökte på Öland och till den altrade jag ett kuvert. Kuvertet är kopierad från en tunn chokladask.

Klickbar!

tur till Öland

Vi har varit till Öland och hälsat på tjocka släkten som bor ett par mil norr om Borgholm. Den här gången kände vi att det var dags för ett besök på Solliden som vi aldrig besökt. Ett fint litet slott med välansad trädgård.

bloggcandy

Skåpen blir aldrig fulla med så här fina saker så jag vinner gärna:) Handstämplat är det som bjuder på godis. HÄR ser du reglerna.

äntligen hemma

Efter flera år av projektering och byggande i Rumänien kom hon äntligen hem, KBV 001. Vi, tillsammans med anhöriga till besättningen, generaldirektör, tidningar och TV var med och tog emot henne när hon anlöpte svensk hamn i Göteborg. Ett imponerande fartyg. Att vi var där berodde på att mannen är gammal kustbevakare och vi ville naturligtvis vara med att ta emot Poseidon som hon ska döpas till och också träffa gamla arbetskamrater till mannen och gratulera till "tilldragelsen".

Är det någon som är intresserad av en guidning på båten så kan ni titta här.

påfyllning

helgen i gbg

Vilken upplevelse att turista i sin egen stad och dessutom i tropisk värme. Det var nästan som om man fick utlandskänsla.

Räkmackan på restaurang Heavan levde upp till sitt rykte, den var fantastiskt god. Det var f ö det enda stället på hela dagen där det var riktigt svalt. Utsikten därifrån är också fantastisk. På bilden ovan ses Liseberg uppifrån Heaven. Vi gick till Trädgårdsföreningen för att äta glass och titta på alla vackra rosor men vi fick hålla oss i skuggan för värmen höll på att ta kål på oss. När vi sedan åkte Paddan blev det inte mycket svalare. Kvällen på Liseberg var underbart ljummen. Vi åt middag på Huvudrestaurangen och sedan flanerade vi runt och tittade på folk. Det var väldigt längesedan vi var där en kväll och utan barn. Promenaden tillbaka till hotellet gick vi via Avenyn där det var smockat med folk på uteserveringarna på varenda restaurang. Hotell Vanilj visade sig vara ett mysigt och hemtrevligt hotell med jättefina rum. Tyvärr fanns det ingen AC så vi var tvungna att han fönstren öppna och det var en hel del liv på gatan, och tidig morgon började måsarna skräna, så det blev sisådär med sömnen, men va tusan, sova kan vi göra hemma.

Sammantaget var det en jättetrevlig och mysig helg! Tusen tack Sofie, Viktoria, M & M för er fina present.

weekend i Göteborg

I julklapp fick vi av familjen Sofie, Viktoria, M & M en weekend i Göteborg + Göteborgspasset. I morgon är det dags, vi ska sova på hotell i götet - 2 mil hemifrån :)) Det ska bli jättespännande och roligt att leka turist i sin egen stad. Vi har planerat lite men inte allt. Vi ska åka Paddan och vi ska äta den berömda räkmackan på Gothia Towers, 23:e våningen. Skulle vara mysigt att flanera på vackra Liseberg på kvällen. Resten får bli oplanerat...kul!!

Hotell Vanilj                             Paddan

Gothia Towers restaurang Heaven

pustat och pysslat

Jag fick en beställning i veckan på tre kort. Det har inte varit lätt att prestera nåt i den här värmen. Glue dots blev alldeles för mycket kladdiga och andra saker i flytande form torkade för fort.