en dag till på exjobbet

VILKET regn det var i morse och stundvis hela dagen. Så fort vi tänkte gå ut med barnen så öppnade sig himlen igen. Vi fick en god lunch av bambatanterna, fiskgratäng med potatis och sallad.
Jag jobbade till 15.00 och då åkte jag för att hämta mina torsdagsflickor. Det är två systrar som jag har förmånen att få vara tillsammans med ett par timmar varje torsdag. Dom är 3 och 7 år och är grannar till mig. 7-åringen fick visa mig det klassrum som hon ska vara i på måndag då hon börjar i 1:a klass. Önskar jag kunde återge hennes förväntansfulla uttryck i ögon och ansikte. Vi anpassar aktiviteter efter vädret och idag fanns ju bara alternativet att vara inne. Jag har en del leksaker kvar efter mina flickor och det finns inga gränser på kreativiteten hos dom här tjejerna.
Ska jobba i morgon också.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Svar till Maria: Ja, jag räknar nog mig själv som en harmonisk människa. Jag känner mig väldigt harmonisk iallafall.
När jag skulle köra till jobbet imorse, vräkte det ner ordentligt!

2007-08-16 @ 21:51:06
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0