fredag

Slut på ännu en arbetsvecka på exjobbet. I måndags var jag faktiskt ledig och det var skönt efter helgen i Stockholm.
Det var första hela veckan som vi läste enligt schema och det finns fortfarande en del som behöver trimmas för att allt ska flyta. Känns bra att stå utanför organisationen och bara få göra det roliga, att vara med barnen.

Igår torsdag hämtade jag flickorna på dagis respektive fritids. Vädret var jättefint så vi gick till skogen bakom huset för att leta efter svamp.
Det här var vad vi hittade;  Några förkrympta svampar och mossa. Pinnar och kottar som ligger i den blå plastpåsen tyckte 3-åringen var intressantare än svamp.
Vi åt sedan pannkakor med rivna morötter i. Det tyckte dom var väldigt konstigt men åt med god aptit. 3-åringen hjälpte mig att göra smeten och grädda. Hon kunde bara inte låta bli att slänga ner några lingon i smeten som storasyster hade plockat. Det blev väldigt dekorativt.

Den här sminkdockan  har jag sparat efter mina flickor. Den tycker dom är jätteroligt att hålla på med. Lite gammalt smink har dom fått för att kunna göra henne fin.

I eftermiddag efter jobbet åkte jag till stan för att köpa akvarellpapper på Inex - en jättebra affär med hobby- och konstnärsmaterial i Gbg. Det här köpte jag.    Det blev naurligtvis mer än akvarellpapper som ni ser. Dom vita papperen har strukturmönster som kan bli jättefina på t ex bröllopskort.
                                            - Klicka på bilderna så blir dom större -

Mannen jobbar onsdag till onsdag och jag är alltså ensam i helgen. Ska försöka göra lite annat än att göra kort.

                                                                                                            image206

                                                                                            GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Mia

Å, pinnar och kottar är jättespännande när man är tre år!! *L*

2007-09-01 @ 10:27:18
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig helg!!

2007-09-01 @ 10:50:48
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad fick dig till att börja blogga? En kompis till mig inspirerade mig till att börja, men jag var skeptisk till det en början. Nu kan jag knappt slita mig från bloggen.

2007-09-01 @ 17:17:07
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Junitjej

Svar till Maria: Jag använder Adobe Photoshop CS2, när jag gör mina fotocollage och när jag redigerar mina bilder.

2007-09-01 @ 19:53:44
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0