barnvakt

I går kväll satt jag barnvakt hos "mina" flickor för första gången.
Det var endast Sofie som var hemma när jag kom.
Viktoria var hos en kompis där hon skulle baka sockerkaka. 20071122
Sofie satt vid datorn och spelade spel och jag satt med
och försökte översätta reglerna.

När Viktoria kom hem med hjälp av kompisens pappa 
så hjälptes vi åt att göra pannkakssmet.
20071122


Det blev också lite bus framför kameran.
20071122


Viktoria var trött och vilade sig lite på mattan i hallen.
20071122

När hon piggnade till hjälpte hon mig att steka pannkakorna.
Fotograf: Sofie.
20071122

Sofie dukade och tog fram flera sorters sylt, honung,
strösocker, strössel och Nutella. Nu åt vi inte av
allt som fanns på bordet, det fanns där bara om vi
skulle bli sugna.
Fotograf: Sofie.
20071122

När vi ätit var det dags för pyjamas och tandborstning. Det var väldigt svårt att välja godnattsaga och ännu svårare - för mig - när dom ville välja en på danska. Till slut fick jag bestämma och då blev det Nalle Phu  på svenska.
image101
Härligt att få läsa godnattsaga igen, det var så längesedan.
Godnattkram och John blund kom nästan genast.
image104

En väldigt mysig kväll med två underbara tjejer. Själv satt jag sedan i ett alldeles tyst hus och läste i intressanta designböcker jag hittade. Det bara blev så att jag varken tittade på TV eller lyssnade på radio. Väldigt, väldigt längesedan som jag upplevde tystnaden omkring mig och det blev en avslappningens kväll.
Jag gör gärna om det.

image105

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig helg!

2007-11-23 @ 23:49:58
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Mia

En riktig myskväll, låter det som. Härliga ungar också.. *L*

2007-11-24 @ 09:55:42
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: britten

Ja visst är det underbart att få läsa saga...Nalle puh går ju alltid hem både hos små och stora...ha en bra kväll

2007-11-24 @ 16:35:06
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0