magsjuk

  Jag blev magsjuk igår morse och från vad eller vem jag fick det, det vet jag inte. Kanske från barnen i skolan eller något jag ätit. Det var egentligen bara förmiddan som jag mådde pyton och resten av dagen och kvällen sov jag mest. Äta gjorde jag knappast alls. Jag tog ett par gamla magsjukepiller och på ett par timmar mådde jag bättre. Idag känns det ganska ok igen.



Revyn i lördags var bra. Många bra texter och sångnummer. Jag saknade dansarna, det var inte mycket av det och dom hade väl egentligen ingen dansgrupp heller som förr om åren.
Man träffar alltid en hel del vänner och bekanta också och det är ju trevligt.



Jag måste sätta mig och söka jobb. På torsdag ska jag ringa arbetsförmedlingen och tala om vilka jobb jag sökt. Problemet är ju att det finns inga jobb jag vill söka. Det är ju egentligen underligt, jag vet vad jag inte vill göra och har diffusa idéer om vad jag vill göra.
Fr o m den här veckan och februari ut har jag ett sjukvik två dagar i veckan, onsdag och torsdag.

Kommentarer
Postat av: Inger

Nej, vad tråkigt att du åkte på magsjukan, Men den brukar ju som sagt, gå över fort..

Kul att du blev nöjd över revyn, dansare kunde du ju se på Lets Dance, hihihi. Man kan inte få det överallt, hihihi.

Ja, söka jobb, är nog inte lätt, Vet du, vad du vill jobba med.?? Kan du inte jobba eget, med att göra kort, som du är en hejare på..
Ha en bra vecka, krya på dig!
Kram

2008-01-14 @ 15:35:46
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Liza

Stackare - åka på magsjuka - det är det värsta som finns!! Krya på dig!
KRAM!

2008-01-14 @ 16:25:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Mia

Jaaa, jag håller med Liza! Magsjuka är det värsta som finns... Men skönt att det blivit bättre nu!
Är jag ensam om att tycka att vi har fått en massa måsten över oss, lite av klappjakt faktiskt på arbetslösa och sjuka..

2008-01-14 @ 17:42:38
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Junitjej

Trist att du åkte på magsjuka!!!
Hoppas du hittar jobb du vill söka!!

2008-01-14 @ 18:50:25
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: cilla

hittade din adress hos inger, tycker himla synd om dig som drabbats av magsjuka, usch. Jag är också arb lös så jag förstår vad du pratar om, det är svårt när man känner sig nästan pressad att söka vad som helst bara för att visa dom att jag verkligen söker. Jag har ju turen att jag sedan tidigare har 2 ställen som jag springvikar på så jag får i hop min halvtid ganska hyfsat, så än känner jag mig inte jagad.
Hoppas det ordnar sig

2008-01-14 @ 21:12:48
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill
Postat av: Inger Maryissa

Vad trist att du råkat ut för magsjukan, men skönt att det känns bättre nu och hoppas det fortsätter så.
Ja, det är inte lätt det där med att söka jobb.
Hoppas du så småningom hittar ett som du även trivs med.
Kram

2008-01-14 @ 22:23:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Christine

Vilken duktig bror du har, så ni är duktiga båda två. Finns det i släkten kanske?
Magsjuka är inget roligt, har klarat mig än så länge.
När det gäller jobbet är det ju inte lätt särskilt inte när man inte vet vad man vill. Du får bli egenföretagare, konstnär, kortmakare.

2008-01-15 @ 20:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0