nu sticker jag ut hakan!!

Jag har många gånger reflekterat över trender. Både vad gäller kläder och inredning. Det finns många sidor som jag kikat in till och jag funderar alltid över att så MÅNGA plötsligt gillar samma saker/kläder. Hur kan det bli så? Det är framför allt inredning jag tänker på eftersom kläder inte intresserar mig så mycket. ALLA inreder i brun/bege/vitt/svart och trä/teak. Minimalistiskt och med panelgardiner. Var i detta finns det personliga?
Att komma till en sånt hem är som att komma till ett möbelvaruhus.

Var är skålen som mormor gav dig och vasen som du fick av moster när du fyllde 25? Ljusstaken som du fått ärva av farfar eller trasmattan mamma vävt till dig.


Det är fenomenet jag är intresserad av. Hur kommer det sig att alla gillar samma saker. Om det inte är modernt eller trendigt med rött så finns det tusan inte t ex en röd tröja eller röd soffa att köpa.

Jag är intresserad av vad ni tycker och tror.

Kommentarer
Postat av: Anita/AniLi

Hallå, du var inne och kommenterade inne hos mig precis när jag skrev ett nytt inlägg! Titta gärna tillbaka. Och som du ser finns inga alster att se, de kommer i mitt nästa inlägg!

Så mycket fint du gjort. Beundrar din kreativitet, då många fina kort!!

2008-06-17 @ 23:44:45
URL: http://anili.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej Maria, nej jag har inte tagit sommarlov ännu men inte hunnit blogga så mycket. Ska snart lägga ut det senaste jag har gjort på maran. Det var riktigt roligt där.

Hoppas du har det bra.

Christine

2008-06-18 @ 15:37:23
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Tina

Jag tror att många är rädda för att vara "ute"

om man säger så. Själv skiter jag fullständigt i det och har det så som jag vill ha det.

Gillar inte panelstuket allför mycket men har dock satt upp det i gästrummet för att se om jag kan vänja mig !

2008-06-18 @ 21:09:25
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag bryr mig inte så mycket om vad som är modernt, jag har dom grejer jag tycker om och som oftast har följt mig genom åren, utom soffan förstås....och den blev brun! L

Har lite svårt för paneler om jag ska vara ärlig...

2008-06-18 @ 21:30:07
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: anna

klockrent inlägg mamma. håller fullständigt med!

2008-06-18 @ 23:00:17
Postat av: Amundsina

Great web site! I love the content, pics and hard work!

2008-09-02 @ 10:32:32
URL: http://amundsina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0