jobb(-ig)-dag

Har idag jobbat i en f1-klass och vi gick en promenad på ca 5 km. Om man går raka vägen i 5 km är det kanske inte så väldigt ansträngande, men om man är 6 år och går zig-zag över gångvägen och mer bakåt än framåt så blir det ju BETYDLIGT längre. Det finns ju så MYCKET man måste titta på och undersöka hela tiden. Så vägen tillbaka blev VÄLDIGT jobbig. Det blev alltså övertid för mig idag:)

Åkte, trots att jag var väldit trött till Alingsås och Pappersbiten för jag behövde mer papper till bröllopskorten. Till själva korten hade jag beställt vitt papper som Sanna nu hade fått hem.

Jag har några andra beställningar kvar att göra och jag måste göra dom färdiga innan jag helt kan ägna mig åt matlagning och bakning till släktträffen.
Tyvärr har vi fått nej tack från 9 personer inklusive barn så i nuläget är det 28 som kommer.

 
image563

Jag har börjat baka lite smått till släktträffen. För andra kvällen i rad har jag NÄSTAN bränt två bak med bagetter, trots att jag satt äggklockan. Min ugn verkar bli snabbare och snabbare:)

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

jag kan riktigt se alla barnen framför mig!

2008-05-20 @ 22:12:27
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Inger

Mums det brödet såg gott ut.. fyy vd man blir sur när ugnen inte fungerar..
ha en trevlig släktträff
kram

2008-05-21 @ 00:19:27
Postat av: Mia

Usch vad du har mycket att stå i! Jag hoppas att det finns fler som kan hjälpa till med släktträffen... :/

2008-05-21 @ 19:00:00
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Ja är det inte typiskt när man ska ha det till något speciellt så är det alltid så svårt. Men dom där är väl ok.Stenugnsbakat kan du dra till med. :D Låter jobbigt med släktträff...men kul förstås.

2008-05-21 @ 19:43:31
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Sigmundfride

Sehr schon, gut gemacht

2010-04-21 @ 14:09:09
URL: http://sigmundfride.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0